Parfum/Parfum (profil ogólny)
Inne nazwy: Zapach, aromat, zapach, smak
Wynik szkodliwości: 6 (Nieklasyfikowalne)
Perfumowanie jest istotną częścią wielu różnych rodzajów produktów. Jego główną funkcją jest nadanie produktowi przyjemnego zapachu lub smaku, który jest atrakcyjny dla konsumenta, a tym samym zwiększa popyt i zbywalność produktu. Inne nazwy tego terminu to zapach, aromat, zapach lub smak. Zapach tworzy również silny psychologiczny związek między klientem a produktem, ponieważ ludzki mózg ma zdolność kojarzenia pewnych wspomnień z określonymi zapachami.
Perfumowanie, inaczej także zapach, aromat lub smak, znajduje zastosowanie w szerokiej gamie produktów. Nie tylko tradycyjne perfumy i dezodoranty kojarzą się z tymi słowami. Perfumy są wykorzystywane w wielu innych branżach, a mianowicie w przemyśle kosmetycznym, gdzie są składnikiem balsamów do ciała, kremów, szamponów, żeli pod prysznic i innych produktów do ciała. W przemyśle farmaceutycznym jest stosowany w różnych farmaceutykach, a w przemyśle spożywczym jest stosowany w żywności i napojach w celu wzmocnienia ich smaku i aromatu. W wielu przypadkach perfumowanie jest również stosowane w produktach czyszczących i piorących w celu usunięcia nieprzyjemnych zapachów i zastąpienia ich świeżymi i przyjemnymi zapachami. Niewiele osób chciałoby, aby ich pranie, pokój lub ręce pachniały chemicznie. Bez obecności perfum większość produktów wyglądałaby nudno i bezosobowo. Ich obecność zwiększa atrakcyjność produktu i czyni go bardziej atrakcyjnym dla konsumenta końcowego.